Yannik Knorn - Hochschule Hannover
Don‘t worry Mom. I know all about cannibalism. I saw it on TV. – Hochschule Hannover
EN
In my collection ‚Don’t worry Mom. I know all about cannibalism. I saw it on TV.‘ Inspired by
Stanley Kubrick’s ‚The Shining‘ from 1980, I deal with different possibilities of the multi-use of
fashion. Taking up the film’s interior and set design, a non-binary collection was created that
explores the similarities between clothing and furniture. Experimental forms of pattern
development resulted in geometric silhouettes that can be worn on the body, but also function in
interior design contexts, for example as tablecloths. Aesthetically, I use motifs from ‚The Shining‘,
such as Americanism. I place the clothing in the context of the 80s and try to reinterpret classic
models in an exciting way. A short film was also created, which uses important scenes from the
plot of ‚The Shining‘ as inspiration and places them in an ironic fashion context. I deal critically
with topics such as consumption and focus on the appreciation of fashion. For me personally,
longevity with love for material, workmanship and detail is the most decisive factor in relation to
the sustainability of clothing
About me:
I’m a 26 year old, currently graduating fashion design student located in hanover, germany – born
and raised in a small german town. My work is focused on unisex fashion with a pop culture
inspired aesthetic. I’m really into developing my own prints and artworks, which are often shown
on my finished clothing. My art is also mainly influenced by personal experiences and
impressions, such as movies or similar references.
DE
In meiner Kollektion ‚Don’t worry Mom. I know all about cannibalism. I saw it on TV.‘ beschäftige
ich mich, inspiriert von Stanley Kubrick’s ‚The Shining‘ aus dem Jahre 1980 mit verschiedenen
Möglichkeiten des Multi-Use von Mode. Das Interieur und Set-Design des Films aufgreifend,
entstand eine non-binäre Kollektion, die die Gemeinsamkeiten von Kleidung und Möbelstücken
untersucht. Durch experimentelle Formen der Schnittentwicklung entwickelte ich geometrische
Silhouetten, die sowohl am Körper getragen werden können, aber auch im Kontext der
Inneneinrichtung beispielsweise als Tischdecken funktionieren. Ästhetisch greife ich dabei auf
Motive aus ‚The Shining‘, wie z.B Amerikanismus zurück. Ich setze die Kleidung in den zeitlichen
Kontext der 80er Jahre und versuche klassische Modelle auf spannende Art neu zu interpretieren.
Entstanden ist außerdem ein Kurzfilm, der wichtige Szenen der Handlung aus ‚The Shining‘ als
Inspiration nutzt und diese in einen ironischen Modekontext bringt. Ich setze mich kritisch mit
Themen wie Konsum auseinander und lege meinen Fokus auf die Wertschätzung der Mode. Für
mich persönlich ist Langlebigkeit mit Liebe zu Material, Verarbeitung und Detail dabei der
entscheidendste Faktor in Bezug auf Nachhaltigkeit von Kleidung.
Über mich:
Ich bin ein 26 Jahre alter Mode-Design Absolvent, der zurzeit in Hannover wohnt und in einer
ländlichen deutschen Kleinstadt geboren und aufgewachsen ist. Meine Arbeit setzt ihren Fokus
auf Unisex-Mode mit einer an Popkultur inspirierten Ästhetik. Ich liebe es eigene Prints und
Grafiken zu entwerfen und lasse diese in meine Kollektionen einfließen. Meine Kunst wird vor
allem durch persönliche Erfahrungen und Eindrücke, wie Filmen oder ähnlichen Referenzen,
geprägt.
Credits:
Foto: Riccardo Prevete Models: Noah Vogel, Lauryn Adam-Beth, Paula Lindenmann,
Charlotte Kämpf, Clara Weißflog
Licht: Theodor Schmidt, Pia Klein Kamera: Noah Toaso
Videoschnitt: Janna Hildebrand
Assistenz: Marie-Christin Drößler, Samet Akkus, Mareile Jensen
H&M: Thora Geißler